Tuesday, August 12, 2008

Cabaran Semasa

Salam sejahtera.
Agama Rasmi Negara Malaysia ialah AGAMA ISLAM.
Segala Hal Ehwal tentang Islam kata putusnya terletak pada Raja Raja Melayu.
Jesteru itu semua perkara bersabit dengan AGAMA ISLAM hanya HAK MILIK ORANG ISLAM sahaja untuk menentukan nya.
Majlis Peguam pula terdiri dari siapa.Apa pula AGAMA ANUTAN MEREKA.Kalau yang nak bising bising tu bukan terdiri dari Penganut Agama Islam maka mereka sebenarnya telah menceroboh HAK HAK ORANG ISLAM.
Bila mereka berjaya menganggu HAK HAK ORANG ISLAM maka dengan sendirinya mereka telah berjaya memperlekehkan KUASA RAJA RAJA MELAYU.
Dalam erti kata lain mereka lebih tinggi darjatnya dari RAJA RAJA MELAYU.
Perlu di ingat bahawa AGAMA ISLAM ADALAH AGAMA SEJAGAT.
Di Malaysia memang majoritinya dianuti oleh Bangsa Melayu.Tapi AGAMA ISLAM berada diseluruh dunia dianuti oleh berbagai bangsa yang berlainan warna kulit,berlainan budaya serta cara hidup harian mereka.Jesteru itu kita harus sedar bahawa AGAMA ISLAM hanya UNTUK ORANG ISLAM SAHAJA.
Mereka yang bukan beragama Islam TAK ADA HAK nak campur tangan.
Juga perlu di ingat bahawa sesiapa sahaja yang beragama Islam samaada secara turun temurun atau menganut Islam daridengan sukarela MEREKA dengan sendiriNya terikat dengan Undang undang Islam. Bila mereka keluar dari Islam maka mereka akan diminta TAUBAT dan kembali kepada Islam. Kiranya mereka terus engkar maka mereka boleh dihukum bunuh.
Sebelum mereka menganut agama Islam sewajarNya mereka tahu hal ini.
Ada setengah orang dinegara kita menganut Islam kerana kepentingan peribadi mereka.Hanya mereka yang tahu sebenarnya kenapa.
Walau apa pun pihak yang bukan Islam hendaklah sedar bahawa Kerajaan Malaysia yang meletakkan AGAMA ISLAM sebagai AGAMA RASMI tidak pernah menzalimi mereka yang bukan beragama ISLAM. Namun begitu janganlah fikir mereka yang beragama lain boleh dengan sewenang wenangnya membina kuil dimana mana simpang atau tokong cina dimana mana pokok besar sesuka hati sahaja.Kerajaan tetap memberi mereka HAK untuk membina tempat Ibadat mereka dikawasan yang sesuai dan bila di fikirkan ianya memang perlu.
Oleh itu majlis peguam yang terdiri dari orang orang yang bukan beragama Islam harus sedar bahawa HAK HAK Orang Bukan Islam tetap terjaga dan terbela biarpun AGAMA RASMI NEGARA ialah AGAMA ISLAM.
Dari itu APA SAHAJA YANG BERKAITAN DENGAN ISLAM janganlah dicampuri oleh majlis peguam.
Saya CADANGKAN AGAR KERAJAAN MENGKAJI SEMULA SKOP ATAU PERANAN MAJLIS PEGUAM.
MEREKA PATUT DIBENARKAN BERGERAK DALAM RUANG MEREKA SAHAJA TANPA BOLEH MENCAMPURI HAL HAL AGAMA ISLAM SERTA PERUNDANGANNYA,HAK HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU SERTA APA SAHAJA YANG BERKAITAN DENGAN RAJA RAJA MELAYU SAMA SEKALI TIDAK BOLEH DISENTUH ATAU DIBINCANGKAN.

No comments: