Wednesday, April 2, 2008

MALAYSIA TANAHAIRKU

MALAYSIA TANAHAIRKU.Negara MERDEKA lagi BERDAULAT.
Aku bangga menjadi ANAK MALAYSIA.
Aku dilahirkan selepas MERDEKA.Jelas sekali aku bukan antara mereka yang boleh mengaku sebagai orang yang terlibat dalam membantu memperjuangkan kemerdekaan negara.
Aku hidup sejak adanya anasir komunis,sewaktu Malaysia Berkonfrantasi dengan Indonesia serta hidup pada hari kejadian PERISTIWA 13MEI 1969 terjadi.Aku juga hidup dalam masa negara Malaysia diterajui SEKETIKA oleh parti MCA.Dalam erti kata lain PM diwaktu itu ialah dari parti MCA bezanya ianya tidak di istiharkan sahaja demi ketenteraman awam.Mengapa aku kata begitu.Ini kerana pada waktu itu parti UMNO telah dibubarkan sebab diHARAMKAN oleh MAHKAMAH.Sehingga UMNO didaftar serta disahkan pendaftarannya semula maka secara logiknya MCA yang merupakan parti komponen Barisan Nasional adalah parti yang MEMERINTAH waktu itu.MCA mempunyai bilangan KERUSI PARLIMEN kedua terbanyak selepas UMNO.
............bersambung

2 comments:

umie@kakyong said...

Kama... sampul surat hijau tu.. lawa le.... suka tgk

Kama_Sutra said...

Sampul Hijau ..
Ada cerita sebaliknya.Kalau nak ambil kena ambil tuannya sekali.